Hamarosan költözik a Freeware blogom. Pontos időpontot még nem tudok, és mindenkit megnyugtatok, hogy semmiről nem fog lemaradni. Az oldal működését szeretném áttenni a https://tigrincs.hu címre, illetve azon belül is egy alcímre (feltehetőleg freeware.tigrincs.hu), itt minden korábbi írás megtalálható lesz. További infók itt >

LMMS 0.4.6

2010.01.26. 15:22

LMMS ismertetésBevallom, nem vagyok nagyon otthon a zeneszerzésben. Ezért csak csendes csodálattal és óvatosan próbálgatva tudtam a következő programhoz nyúlni. Sok neves és csillagászati árú zeneszerkesztő van a piacon, de az Audacity-n kívül nem nagyon ismertem más komoly alkalmazást ebben a kategóriában. Soksávos hangszerkesztőt, ami ingyenes is, azt meg pláne nem találtam.

 

A mostani leírást most elbliccelem, lévén hogy valóban nem értek a témához, de örülnék, ha egy hozzáértő a kommentben írna pár sort a dologról, aki kipróbálta. Sajnos a program kizárólag angolul létezik, ez sem könnyíti a használatot, ugyanakkor komolynak tűnik, ezért merem kipróbálásra ajánlani.

Értékelés: Egészen jó, de lehetne még jobb.

A program honlapja: http://lmms.info/

Direkt letöltés: innen


 
szerintem: (3/5)
szerintetek: (0/5)

Szerző: Tigris

22 komment

 

Címkék: lmms

A bejegyzés trackback címe:

https://freeware.blog.hu/api/trackback/id/tr681703828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gipszfej 2010.01.27. 13:15:07

Csak jelzem, hogy a letöltési link a linuxos verzióra mutat.
Ez itten a windows-ra való:
sourceforge.net/projects/lmms/files/lmms/0.4.6/lmms-0.4.6-win32.exe/download

Bocs, hogy beleszóltam.

Tigris 2010.01.27. 13:22:33

Teljesen jó, köszönöm!

Tigris 2010.01.27. 13:25:19

Javítottam. Ilyen és hasonló korrekciókat is szívesen várok!

apacuka11 2010.02.15. 13:01:24

Gyenge kettes szinten űzöm a zenét,
de ez a progi a gép előtt tart rendessen...
A Magix Music Maker (2,3Gb)demóján is
pöttyögtem, ami kevésbé bonyolult, mint ez,
viszont-e példány nem olyan memóriaigényes,és szintén elég sokat tud...
Csakhát jó lenne egy midi billentyűzet is hozzá...

apacuka11 2010.05.09. 10:33:39

Tigri, sztereo szintetizatort lehet
billentyüzetként használni MIDI-s
programokhoz?
Vagy valami átalakítóval?

Tigris 2010.05.09. 11:03:01

@apacuka11: Ha a szinti MIDI szabványú, akkor igen. Ezt alapvetően úgy tudod meg, hogy megnézed a hátoldalát, és ha van legalább egy szabványos MIDI aljzata, akkor kezdhetsz reménykedni. A MIDI aljzatot felismered egyfelől az alakjáról: hagyományos ötpólusú DIN dugó megy bele, de ha így nem ugrik be, akkor itt a kép: gizmodo.com/assets/resources/2008/05/gh-midi-plug.jpg. Továbbá fel lehet ismerni arról, hogy fel van cimkézve, egy teljes MIDI-képes hangszeren három ilyen aljzat van: MIDI in, MIDI out, MIDI thru. Az első a bemenő, a második a kimenő, a harmadik pedig az átmenő MIDI infó-forgalmat kezeli. A minimum az, hogy legyen legalább egy ilyen aljzatod, ilyenkor az mindig a MIDI out, tehát a billentyűzeted ilyenkor ún. mesterbillentyűzet módban működik, egy másik MIDI eszköz vezérlője tud lenni. A hangkártyákon már legalább tíz éve van MIDI csatlakozóhely, erre általában egy olcsó átalakító kell, hogy a szintivel össze tudd dugni, de ezt nem nehéz beszerezni.
Az, hogy mit fogsz tudni a billentyűzettel csinálni, az egyértelműen a szinti komolyságán múlik, de a hangmagasságot, ha jól emlékszem 5 vagy 12 hangú polifóniát (egyszerre ennyi billentyűt üthetsz le), dinamikát (a megütés erősségét, sebességét), ha van rajta hajlítókerék, akkor annak az állását a legegyszerűbb szinti is átküldi. Hogy azon túl még mi mindent, na az már a szintin múlik.
(Még szerencse, hogy a zenéléshez nem értek. Ha értenék, most valsz. infóhegyeket zúdítanék rád. :D )
Na, remélem működni fog az a szinti!

apacuka11 2010.05.09. 12:01:32

Hú....
Na ezt még kétszer átrágom, de jól hangzik...
Ehhez az LMMS-hez meg úgy látom SoundFont2(SF2)
file-kat kell pumpálnom (van a neten dögivel ingyenes), oszt MIDI-ben fog
fütyürészni...
Az audio-midi konvertálást kipróbáltam,
némelyik progin elég bíztató (10-15%)...,de még
tovább bújom a témát.

Tigris 2010.05.09. 12:09:20

No, bújd csak tovább azt a témát, hátha! Kíváncsian várom az eredményeket!
A MIDI-aljzatot megtaláltad?

apacuka11 2010.05.09. 13:14:17

@Tigris:
Sztereo aljzata van...
Végülis csak vezérlésre (billentyüzete) kellene, nem a hangszinei miatt.
Mert ugyi a jobb zeneszerkesztőket meg
lehet szólaltatni a klaviatúráról, akkor
ez sem lehet valami nagy ördöngősség...

Tigris 2010.05.09. 13:17:22

Hát, akkor ez így sajnos nem fog menni. Bíztatásnak annyit tudok mondani, hogy egyszerűbb billentyűzeteket már pár tízezerért lehet kapni. De sajnos sztereó kimenetből nem fogsz vezérlést kicsalni. :(

apacuka11 2010.05.11. 08:45:00

Yamaha PSR-19-es szintim van,
azt akarom kérdezni, házilag nem lehet
MIDI aljzatot belebuherálni?
Még nem kaptam szét, de gondoltam előbb kérdezek...
A "Fruity Loops"-on (hehe, "loopsz") próbálkozok, jónak tűnik, meg stabilan fut
600MHz-es procival is.
A digitalizálás megoldódott, a fájlformátumok
tömkelegén még évelődök, tesztelgetek,
meg olvasom a fórumokat.
A Cakewalk-on sajnos nem tudom a midi-ket
lejátszani, betölti, csak nem szól..

apacuka11 2010.05.11. 08:47:31

Na a lényeget meg kihagytam...

Az Lmms-hez meg nem találok használható
soundfonts2-t, a midi kezelhetőség miatt...

Tigris 2010.05.11. 16:07:02

Először is leszögezem, hogy a dologhoz nem értek, tehát fenntartom a jogot, hogy teljes hülyeséget írjak, ne vegyél semmit készpénznek. De… A MIDI nem egy sima áramköri elem, mint egy erősítő, hogy egy hangszerhez hozzá lehessen buherálni. Ha egy eszköz MIDI-képes, akkor az azt jelenti, hogy van egy MIDI-feldolgozó processzor benne, ami a szintit vezérli, és egy másik segédproci, ami hajlamos a külvilággal ezt a „tudást” megosztani. Ha az eszköz nem midis, vagy nem képes a külvilággal kommunikálni, akkor ezt buhera módszerrel nem hinném hogy meg lehetne oldani.
És megint de…
Utánatúrtam a neten, nagyon kevés infó van a PSR-1-ről, de találtam valamit:
www.helpmij.nl/forum/showthread.php/298431-Yamaha-PSR1-DJX (az oldal holland, de a google simán lefordítja, tehát ha pl. ChromePlus-szal nézed meg az oldalt, akkor az oldal tetején megjelenik egy kék csík, hogy szeretnéd-e lefordítani az oldalt…)
A fórumon valaki pont azon filózik vki, hogy hogy tudná a gépre kötni a PSR1-esét. Eleve a fickó úgy ír, hogy a szintijén van MIDI kimenet, tehát nézzétek körbe a gépet, mert kéne lennie egy MIDI aljzatnak. A követező lépés, hogy megtudjátok, hogy Type 1-es vagy Type 2-es a szinti, mert állítólag csak a Type 1-es képes a MIDI-kommunikációra. Arról nem szól a fáma, hogy a Type 2-n van-e kimenet, lehet, hogy pont azon nincs, és nektek is ez van, azért nem találtátok.
És még valami. Bár PSR1-et itt sem találtam, de esetleg itt a blogíró srácnak tegyétek fel a kérdést, mert eléggé szakinak tűnik a témában:
midi.blog.hu/
De ajánlhatom a témában az index midis fórumát is:
forum.index.hu/Topic/showTopicList?t=14&la=52161831

FL. Hát igen, jó kis program, a következő lépés a Reason lesz, ha az FL bejön neked. Az már egy brutál jószág, igaz, lehet, hogy a gépigénye fogja megnyirbálni az idegeidet.

A MIDI-k lejátszásához nagyjából bármilyen zenelejátszó jó, nem kell feltétlenül szerkesztőt indítani ha csak a lejátszásra van szükséged. A dolog nem a programon múlik, hanem a hangkártyán. Az olcsóbb hangkártyák a Windows saját és nagyon béna hangkészletét használják a midi lejátszásához, de ilyenek az alaplapra integrált hangkártyák is. Ha zenélésre adod a fejed, akkor érdemes beruházni egy minimum közepes hangkártyába, amit ha feltelepítesz, akkor kapod vele a hangkártya midis hangminta-készletét. Ez egészen konkrétan egy olyan hanggyűjteményt jelent, ami a 128 hangszer és a 64 vagy hány dob hangja van belepakolva. A Creative hangkártyákon ez a hanggyűjtemény a soundfonts. Tehát ha Creative hangkártyát veszel, feltelepíted, akkor a soundfonts a telepítővel automatikusan felkerül a gépre. Ha nem veszel, akkor lehet, hogy a jelenlegi hangkártyádnak eleve lövése sem lesz, hogy mit kezdjen a soundfonts fájllal.

Még egyszer hangsúlyozom, nem értek a zenéléshez, tehát amit leírtam, azt ne vedd készpénznek. De azért van némi köze a valósághoz.

apacuka11 2010.05.11. 16:22:10

@Tigris:
Na vazze rövid, és tömör voltál...
A Reasonnal meg abszolute fején találtad a szöget, a Logic meg egy kicsit durva...
Isten fizesse meg...
Ja, én is jártam menzára, de olyan 155-ös
IQ-s papírt nekem nem adtak (Mensa Hungariqua)....

Szép képeket csináltál a googlére,
Egyet levettem háttérképnek (valami fa).

Tigris 2010.05.11. 16:27:42

Szívem szerint most sormintát kapnál szmájlikból, de akkor megint megkapnám, hogy szószátyár vagyok. No sebaj, legalább alapos. :P Látom alaposan lekádereztél… De sebaj, örülök neki, pláne ha találtál érdekeset is. Melyik fás kép az? Mekkora az asztalod? Mert ha nagyon szétesik a kép, akkor küldök nagyobbat is. Mensa… hát igen, születési hiba. Van akinek kajajegyet adnak a menzán, van akinek ilyet; én így jártam, te meg legalább jóllaktál. :P

apacuka11 2010.05.11. 16:37:42

@Tigris:
Asztalméret: 140x90x78 magas ovális,6 személyes...
1024x768
Vizes gyertya méret...(az is naon szép,
te csináltad?)
A fás kép meg ,ilyen alulról vakuval villantott sárgás levelek, alkonyatszerű háttérrel...

Tigris 2010.05.11. 16:46:35

@apacuka11: Na, látom te is alaposan kipihented magad! :D
A vizes gyertyát sajnos nem én csináltam, szerintem gyönyörű retusmunka amellett hogy remek ötlet. Bárcsak én csináltam volna. De csináltam mást… Tényleg, a retusdolgokat is mindjárt kiteszem!
A fás kép ha jól sejtem, akkor ez:
picasaweb.google.com/tigrincs/MyPics#5391432249967794674
De ez álló, hogy raktad be háttérnek? „A képernyő két oldalán fekete csík látható”? :)

apacuka11 2010.05.11. 16:54:56

@Tigris:
EEEz az , még nem raktam fel, csak elmentettem ilyen célra.
Egyébként jobbra fordítva gondoltam...

Tigris 2010.05.11. 17:02:10

Vagy a monitort fordítod a bal oldalára? Az nem jó? :D
Amúgy én is szoktam retusálgatni, igaz, szolídabban:
picasaweb.google.com/lh/view?uname=tigrincs&isOwner=true&tags=retus#

apacuka11 2010.05.11. 17:13:01

@Tigris:
Háát vaze szépek, főleg az a napraforgó.

Megjegyzem azért a "My pics" megnevezés
a lányok alatt még érthető, de a "Kispál"-nál kissé ilyesztő....

Tigris 2010.05.11. 17:17:19

@apacuka11: :P Jóvanna, mindjárt átnevezem! És köszi a bókot!

apacuka11 2010.05.12. 07:43:04

@Tigris:
Yamaha PSR-19-et írtam,
nem PSR-1-et...
süti beállítások módosítása