Hamarosan költözik a Freeware blogom. Pontos időpontot még nem tudok, és mindenkit megnyugtatok, hogy semmiről nem fog lemaradni. Az oldal működését szeretném áttenni a https://tigrincs.hu címre, illetve azon belül is egy alcímre (feltehetőleg freeware.tigrincs.hu), itt minden korábbi írás megtalálható lesz. További infók itt >

YoWindow 2.0

2010.04.16. 10:14

Nem tudom, ki hogy van vele, de nekem a hideg idővel kezd kicsit a hócipőm tele lenni. Igazán lehetne már meleg, süthetne a nap, rövidülhetnének már az éjszakák és a szoknyák… Az indián törzsek biztos tudnák, mit kell tenni, ha már esőtáncot tudtak járni, hogy eső legyen. De mivel sem én, sem kedves olvasóm feltehetően nem rokona a kecsua törzs sámánjainak, viszont annál több közünk van a számítógépekhez, ezért most egy igen csinos kis időjárásjelentés-programmal fogjuk csalogatni a szép időt, hátha hétvégére jut belőle.

Egyik első programjaim közé tartozott a MyFreeWeather nevű programocska, mely bár angol nyelvű, igen barátságos kinézettel rendelkezik és nagyon szerettem. Most egy alternatívát találtam neki, ami ha lehet, még egy kicsit szebb, még egy kicsit többet tud, és még magyar is. Ahogy az előd, ez is képes beülni az óra mellé, hogy ráegerezéskor rövid helyzetjelentést adjon, de igazi tudását akkor mutatja meg, ha a főablakát előhívjuk.

A helymegadás után a főablak tulajdonképpen azt mutatja, mit látnánk, ha az ablakból kinéznénk; de nem ám statikus rajzzal, mint a MyFreeWeather, hanem úszkáló felhőkkel, napfelkeltével egy valódi vidéki tájban, ráadásul az egész napra legyártva. Tehát a program nem csak tájékoztat minket arról, hogy délután esni fog, hanem az ablak tetején az idő és a dátum mellett egy idővonalon csíkkal jelzi az aktuális időpontot, piktogrammokkal az időváltozásokat, és a csík húzásával változik az animáció is, lenyugszik a nap, eláll az eső, stb. Kicsit tényleg „esőtánc” jellege van a dolognak, mondjuk látom, hogy délután már jó lesz az idő, odahúzom a csíkot, „megvoodoozom“ az időjárást, és fejben már átélem, hogy kisüt a nap. No így lesz a komoly programismertetőből játék.

Mellékelek egy videót kedvcsinálónak, mert tényleg nehéz leírni, mennyire el van találva a program képi világa.

A főablakban három napos előrejelzést, és két helyhez tartozó részletes jelentést kapunk széllel, légnyomással, páratartalommal, hőérzettel, de pl. a holdfázis is korrekt az éjszakai képen. Az opciók közt turkálással még a napkelte-napnyugta időpontját, a nap hosszát és a holdfázis százalékát is elő lehet csalni. Akinek a 3 nap és a két hely nem lenne elég, az némi befektetés ($10) után előfizethet a korlátlan változatra, amiben már 6-9 napos előrejelzés és korlátlan számú város áll rendelkezésünkre. Ennek ellenére azt hiszem, az ingyenes verzió is elég annak, aki nem akar komolyabban előre tervezni. A főablak teljes képernyősre is vehető, de beállítható képernyővédőnek is, s az információs panelek is ki-bekapcsolhatóak.

Ha kigyönyörködtük magunkat a főablak által nyújtott esztétikai élményben, akkor észrevehetjük, hogy az óra mellett diszkréten meghúzódva a program tovább fut és az aktuális hőmérsékletet mutatja. Ha rávisszük az egeret, akkor a főablakből már ismerős aktuális időjárásjelentést láthatjuk. Mondjuk elfért volna még némi előrejelzés is ezen az infó-buborékon, de ne legyünk telhetetlenek.

És akkor most lássuk a program árnyékos oldalát! Szerencsére nem tudok nagyon belekötni, ezért a lista rövid. Lehet, hogy az én gépem öreg, de mivel az alkalmazás flash-ben van írva, ezért nálam minél szebb és nagyobb volt a főablak, annál lassabb is lett. Továbbá a fordításban is voltak nyűgjeim, pl. hogy vannak le nem fordított részek, de a fordítás sem következetes néha (előfordul benne licenc és licensz is, bár magyarban inkább a licenc a jó írásmód), de ez inkább szőrszálhasogatás. Örülök, hogy élvezhetően le van fordítva, alapvetően zavaró hibák nincsenek benne. Mindent összevetve nekem tetszett ez a kis program, talán egy kicsit jobban is, mint a MyFreeWeather. Hogy aztán hétvégére csinál-e szép időt, azt majd meglátjuk!

Értékelés: Már-már tökéletes. Ajánlom.

A program honlapja: http://yowindow.com/

Direkt letöltés: innen


 
szerintem: (4/5)
szerintetek: (0/5)

Szerző: Tigris

· 1 trackback 13 komment

 

Címkék: yowindow

A bejegyzés trackback címe:

https://freeware.blog.hu/api/trackback/id/tr631925424

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Napioff: szoftverszüret 2 2010.04.16. 21:00:02

Ilyen címmel napioff már több mint 1 éve volt, ma úgy gondoltam, hogy egy program erejéig újraélesztem (majd kiderül, milyen sikerrel).Az egyik blogon, amit gyakran olvasgatok (néha kommentelek), találtam egy érdekes programot, amely valamilyen szinten...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2010.04.16. 15:54:37

Ahogy nézem, a honlapon lehet csinálni neki gadgetet is (webest). Ahonnan meg szerintem egy kis kreativitással asztalra sidebarba, rainmeterrel, vagy samurize-al még dögösebb :D

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2010.04.16. 16:01:54

Engedelmeddel trackbackelném a mi blogunkra péntek esti szoftverszüret keretében :D

Tigris 2010.04.16. 16:33:10

Hali! Valóban, a widget-ben is sok lehetőség van, ezt tényleg kihagytam, köszi!
A trackback-et vigyed nyugodtan, feltéve, hogy rám hivatkozol.

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2010.04.16. 21:44:49

@Tigris: Remélem, megfelelő. Magát a leírást rád hagytam .D

Tigris 2010.04.16. 21:54:31

Részemről teljesen oké, bár mondjuk én azt a linkszerű szöveget fellinkeltem volna. :)

filipo 2010.04.17. 14:04:53

Az ilyen programokkal egy bajom van.Ki tudja hány km-ről akarják nekem megmutatni azt,amit ha jobbra fordítom a fejem magam is látok és elmondhatom a két infó nagyon el szokott térni egymástól.Hasonló programom nekem is van az asztalon,de csak az előrejelzést figyelem ami azért jóval pontosabb.
Ez a háttérben (asztalon) fut,ami viszont a Firefox-on fut(üres kék sávon):idő,dátum,szabad RAM/meghajtó,CPU grafikon,fel és letöltés. Na ezek hasznosak!!

filipo 2010.04.17. 17:40:30

A legszebbről megfeledkeztem:Felső kék sávban(Title Bar) van a RocketDock

Tigris 2010.04.18. 14:05:41

@filipo: Na jó, azért szerencsére sem a napnyugta, sem egy felhő vagy egy zivatar nem lokális jelenség, hanem néhány 10km-es, ennek megfelelően meteorológiai állomások sincsenek ennél sűrűbben. A dolog kb. annyira pontos, mint az előrejelzések: tájékoztató jellegűek. Inkább egy kis plusz infóval járó csicsa.
A RocketDock-ot hozom, nyugi! :)

apacuka11 2010.05.11. 17:28:20

Na, én ezt a progit ma reggel felraktam...
10 óra magasságában sütött a nap mint állat, oszt odahúztam a görgetősávját délután 6-ra,
ami aztán zuhit jelzett.
Röhögtem egy jót, most meg tessék 17.27óra...
nem mondom, hogy nem lesz felhőszakadás,
pedig a megjelölt helytől 16km-re lakom.

Tigris 2010.05.11. 17:35:15

Na ugye hogy ugye?
Akkor mégsem olyan butaság ez! :)

apacuka11 2010.05.11. 17:39:15

Most voltam kinn, már szakad...

Tigris 2010.05.11. 17:46:54

A menetrend szerinti felhőket megkaptad, csak hogy tudd, hogy így kételkedj! :D

apacuka11 2010.05.12. 07:25:12

Hehe, az előrejelzés jó volt,
viszont az aktuális szerint derült volt az ég...
Ja, meg azt a repülőt sem láttam, ami a
háttérben elhúzott...
süti beállítások módosítása