Hamarosan költözik a Freeware blogom. Pontos időpontot még nem tudok, és mindenkit megnyugtatok, hogy semmiről nem fog lemaradni. Az oldal működését szeretném áttenni a https://tigrincs.hu címre, illetve azon belül is egy alcímre (feltehetőleg freeware.tigrincs.hu), itt minden korábbi írás megtalálható lesz. További infók itt >

Költözés!

2010.03.24. 16:21

Hamarosan költözik a Freeware blogom. Pontos időpontot még nem tudok, és mindenkit megnyugtatok, hogy semmiről nem fog lemaradni. Az oldal működését szeretném áttenni a http://tigrincs.hu címre, illetve azon belül is egy alcímre (feltehetőleg freeware.tigrincs.hu), itt minden korábbi írás megtalálható lesz.

Mivel nem szeretnék senkivel kiszúrni, ezért egy jó darabig párhuzamosan fog futni az oldal ezzel a bloggal is, beleértve a következő cikkeket is, de mindenkit kérek, hogy lassan mentse le, jegyezze meg az új címet is. Odaát szeretnék sok újdonságot, többek közt megújul a nyitóoldal és fórum és szavazás is lesz, de a többi dolgaimat, a magán-blogomat, fotóimat, stb. is elérheti majd a kíváncsiskodó. Határidő még nincs, jelenleg folyamatban van a cím átirányítása az új tárhelyre, a tartalmon, a szerkezeten és a külsőn is van még munkám bőven.

Szeretnék minden olvasót megkérni arra, hogy írja meg bátran a legvadabb ötleteit, hogy mit szeretne az új oldalon látni, mi az, amivel már hasonló oldalakon találkozott, és szeretné nálam is viszontlátni. Ja igen, lesz shoutbox is, hogy a gyors kérdéseket, kéréseket, hibajelentéseket pörgősebben tudjuk intézni. Várom tehát a javaslatokat!

 


 

Szerző: Tigris

22 komment

 

A bejegyzés trackback címe:

https://freeware.blog.hu/api/trackback/id/tr211865456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

apacuka11 2010.03.30. 19:29:51

Helló Tigri!

Ennek a költözésnek mi az oka?

Tigris 2010.03.30. 20:00:21

Az elsődleges okai technikaiak. A blog.hu-nak megvannak a maga korlátai, amiket kezdek kinőni. Nem vagyok a "kotonfoltozás" nagy híve, azaz nem szeretem több helyről összefoltozni a tartalmat, szeretem, ha egységes a blog, a fórum, a galéria, ha nem kell mindenhová külön regisztrálni és belépni. A blog.hu felépítése, szerkezete sem tudja már megfelelően kiszolgálni a tartalmat: pl. hiába lehetne két kattintással megtalálni valamit az oldalon, ha vagy az oldal lesz kilométer hosszú, vagy úgy el kell dugnom, hogy az teszi körülményessé a dolgokat, ráadásul ez a megoldás is helyet foglal el. Itt a kétoldalt elhelyezkedő dobozokra, cimkefelhőkre gondolok, ami az új oldalon normális menükbe lesz rakva. De pl. a nagyobb képekhez, a galériákhoz is trükközni kellene, míg saját oldalon ezek teljesen gördülékenyen mennek.
Vannak blog.hu-s gondjaim is, nem tetszik, ahogy a blog.hu-n működnek dolgok, gondolok itt pl. a különböző inda-oldalakon való nem túl demokratikus megjelenésekre, a reklámok rendszerére és hasonlókra. Amikor itt indítottam blogot, és olvastam ilyen véleményeket, akkor úgy gondoltam, biztos pár embernek nem tetszett valami, és hőzöng, de aztán kénytelen voltam belátni, hogy ez valóban nem az igazi. De pl. tegnapelőtt is kiderült, hogy napközben nem ment a látogatottság-mérés, méghozzá úgy, hogy senki sem figyelmeztetett sem előtte, sem utána, de egy „bocs” sem hangzott el. Az új hely olyan lesz, hogy az oldal működését egy felszerződött profi szolgáltató és én fogjuk garantálni, reményeim szerint gördülékenyebben.
A harmadik, személyesebb ok az, hogy szeretném a blogot a hobbinál kicsit komolyabban venni, szeretném, ha a látogatóim találkoznának más dolgaimmal is, a fotóimmal, személyes blogommal, munkáimmal, tehát mindennel, ami amúgy én vagyok. A blog.hu természetesen saját magát és szolgáltatásait propagálja, ott én fogom a sajátokat. És nem tagadom, az is egy szempont, hogy ha valaki úgy gondolja, hogy na, ez a fickó, érdemes lenne megbízni egy munkával, mert a honlapon látszik, hogy sokmindenhez ért, akkor ez az új honlap egyfajta referencia is lenne számára.
Ha úgy tetszik, kinőttük a blog.hu-t, és szeretném, ha az oldal egy kicsit profibb lenne, és ennek reményeim szerint ti lennétek az elsődleges haszonélvezői.

Tigris 2010.03.30. 20:15:36

És még egy ok: Szeretnék egyszer vállalkozó kedvű egyéneknek két programot ajánlani, ami a profilba illik, már régóta használom mindkettőt, természetesen mindkettő legális, ingyenes, és az egyik teljesen magyarítva is van (a másik nincs, de háttérfeladatokat végez el). Ez a program az új honlap lelke, pontosabban az egyik csak az én gépemen, a fejlesztési stádiumban, de ez semmit nem von le az értékéből.
Az egyik segítségével mindenki csinálhat magának olyan honlapot, mint akár az enyém, bloggal, fórummal, mindennel együtt: ez a Joomla. A másik segítségével (XAMPP) mindenki kipróbálhatja, milyen egy webszervert működtetni, tehát Opera nélkül is létrehozhat cifrábbnál cifrább publikus weboldalt a saját gépén.

haliholaci 2010.04.05. 12:28:14

Nagyon örülök, hogy rátaláltam oldaladra, régóta létező (számítógépes)vágyaimra találtam itt megoldást.
Még azért maradt problémám, a fényképnyomtatás. Ritkán használom, de olyankor kellene a szabadon beállítható méret, A4-es oldalakon belül is.
Ezt most a HP saját progijával oldom meg, illetve amikor az már kevés, akkor egyszerűen egy szövegszerkesztőbe szúrom be a képeket, abban tudom szabadon változtatni a méreteket.
Ismersz esetleg erre alkalmas egyszerü
programot?
További sok sikert, és köszi:
Laci

Tigris 2010.04.05. 18:34:05

@haliholaci: Örülök, hogy ránk találtál, és hogy tudtam segíteni.
A nyomtatáshoz (ha lenne nyomtatóm) az XnView-t használnám első körben, abban át tudsz méretezni szabadon, saját méretre képeket, de pl. indexoldalt (tudod, mint amit a fotók kidolgozásakor kapsz a képek mellé, egy gyűjtőoldal) is tudsz csinálni, persze nem kell picike képeket csinálni, lehet mondjuk egy oldalon 2×2 is. Persze gondolom jobb lenne egy olyan program, ami eléd teszi a beállított méretű oldalt, meg a képeket, és te szabadon pakolhatod meg átméretezheted őket. Ilyen most bevallom nem tudok mondani, de mindenképpen utánanézek. Addig is, itt nézd meg az XnView-t (a tippek-trükkök között találsz hozzá videókat is), a FastStone Image Viewert és a Picasát!
A képekkel foglalkozó programokat itt találod: http://freeware.blog.hu/tags/k:kép
(az előbb említett programokat is)
Itt pedig az indexképes videót:
freeware.blog.hu/2010/02/04/indexkep_letrehozasa_xnviewban
Az ismertetők alatt találsz linket a legfrissebb verziókhoz!

Ps: beugrott nekem a Picasa... Szerintem ezt is érdemes megnézni, okos kis programocska, nemrég magyarították. Ha egyik sem igazán csinálja azt, amit szeretnél, nyugodtan szólj, és pontosítunk, hogy mire volna szükséged!

haliholaci 2010.04.05. 20:46:16

@Tigris: Nagyon köszönöm a gyors választ, a képnézegetőkkel már próbálkoztam, de sajnos nem tudtam több képet egy A4-es oldalra különböző méretben elhelyezni.A párom óvónő,
pl szeretett volna középre csoportképet, köré kisképeket a gyerekekről, egyszerűen a Hp direkt nyomtatásra kitalált progija sem tudta, csak a saját maga által kreált összeállításokat engedi.Egyedit sajnos nem.
A jó hírek: már fennt a gépemen (XP) az asztali jegyzetprogi(stickies), az időjárás jelző (myfreeweater), naptárprogi, vektoros rajzprogram(inkscape), klasszak, köszi!

Tigris 2010.04.05. 21:02:10

OK, azt hiszem már sejtem, mi kell neked, lesz meg oldás. A probléma sajnos olyan, hogy nem biztos, hogy tudok rá magyar nyelvű programot, freeware-t sem tuti, de valamit kitalálok mindenképp. Ha jól tudom, holnapután lesz ovi, szerintem holnap délutánra valamit fogok keríteni, hogy örüljenek a gyerkőcök. Ha sikerül vmi jót találni, akkor ismertetőt írok, ha kevésbé jót, akkor kommentben írom le, hogy mit-hogyan- Valamit mindenképpen kerítek, anyám tanár, tudom milyen az, hogy valamit szeretnél csinálni a gyerekek kedvéért.
Örülök, hogy ezek szerint találtál hasznosat a programok között, használd őket egészséggel, és bátran szólj, ha szükséged van valamire! :)

Tigris 2010.04.05. 21:23:03

megoldás egybe... :S

Tigris 2010.04.07. 14:23:24

Elnézésedet kérem, hogy csak ma készültem el, ígéreteim ellenére, de sajnos tegnap sokat bajlódtam a YouTube-bal, és csak éjszaka sikerült feltöltenem normálisan a videót. Cserébe az egy helyett két megoldással álltam elő, remélem egyik vagy másik segíteni fog a párod gondján.
Ha netán nem találnád, akkor itt találod a két cikket:

freeware.blog.hu/2010/04/07/tippek_es_trukkok_fotokollazs_keszitese_picasa_ban

freeware.blog.hu/2010/04/07/em_free_photo_collage

haliholaci 2010.04.09. 05:38:45

@Tigris:
Elképesztő vagy!
Nagyon köszönöm, a Picasa fennt is van a gépeken, az óvodai fotókat azzal töltjük fel megosztásra, nagyon klassz!
És a fotómontázs készítője is!

Több dologgal is küszködtem mostanában,
pl Nokia E52-es telóm szoftos problémái, de ha fele ennyire venné komolyan az a munkáját, aki azért még fizetést is kap, már drasztikusan javulna az életminősége a fél országnak!
Szóval gratulálok, és nagyon köszönöm!
Laci

Tigris 2010.04.09. 10:41:31

@haliholaci: No, akkor ez is megoldva, hurrá! :) Örülök, hogy segíthettem.

Amúgy nekem is E52-esem van, mi vele a gond? Mielőtt még kikelnél magadból, hogy még ezzel kapcsolatban is tudok segíteni, leszögezem, hogy nem, nem biztos hogy tudok… de azért ki tudja? Nekem csak kb. egy hónapja van, egy hónappal ezelőtti firmware-rel, és semmi nyűgöm nincs vele. Apropó! Nokia cuccokat is találsz itt, azokat is figyelem. No de írd le, mi a gond, hátha!
Még egyszer nagyon szívesen, örülök, hogy örömet és sikert tudtam okozni nektek és talán közvetve a gyerkőcöknek is.
Üdv
Tigris

haliholaci 2010.04.09. 14:57:36

@Tigris:
Imádom ezt a telót, de persze mint minden "új" Nokiának, vannak nyügei.
Már belaktam, van rajta normális ébresztőprogi (Handy Alarn Pro),üzemmód időzítő (Handy Profiles), Opera Mini, Mobile.
Amit nem tudtam megoldani, keresésnél néha kiírja a névjegyzék memória megtelt üzenetet, csak az újraindítás segít. Illetve felraktam a Ccam progit, egyszerű fényképező prog, de gyorsan indul, és nincs vaku, és expóhang.
Sajnos ez is memória megtelt üzenetet ad, persze explorer szerint van szabad memória.
A N.programok.itthonon is feldobtam, lehetne egy olyan progi, amin be lehetne állítani, akár naponta, éjjel -titokban,de főleg teljesen némán indítsa autómatikusan újra magát, de még erre sem találtunk megoldást.
Ha bármit tudsz, nagyon köszi!
Ui:ez egyébként tényleg egy nagyon klassz teló,szeretem! :-))

Tigris 2010.04.09. 18:19:14

@haliholaci: Szió Laci!
No, a kérdések jók, bevallom, ezen a területen valóban nem vagyok igazán otthon. A nokiás szoftverekben nem ismerem ki magam annyira, ráadásul ez már egy kicsit ingoványos terep, tudomásom szerint az általad írt programok fizetősek, és sem kereskedelmi programoknak, sem tört verzióiknak nem szívesen adok fórumot – remélem ezt megérted. :)
De én nem lennék én, ha ennek ellenére nem tudnék valahogy segíteni a gondon. Van egy jófajta fórum, külön E52-es tulajoknak, ahol szerintem érdemes körülkérdezned. Eddig amikor bajom volt, ott tudtak válaszolni a kérdéseimre. Egészen konkrétan a Mobilaréna E52-es topicjára gondoltam, a címe a következő:
mobilarena.hu/tema/re_nokia_e52_femes_mindenes_9_9_millimeterben/hsz_1-50.html
Regisztráció szükséges a belecsiripeléshez, de szerintem tényleg egy jó fórum, ajánlom!

haliholaci 2010.04.10. 06:04:59

Köszi, utána nézek!
Az említett progikból
a két Handy próba, a többi free, megértettem munkásságod lényegét!
Az Opera mindkét verziója alapértelmezett telón, ha mobil netet használsz drasztikusan lecsökkentik az adatforgalmadat,magyar nyelvű, és persze ingyenes!
Sajnos aki tényleg használni akarja drágán megvett telefonját, még ma is tele kell rakni kiegészítő programokkal, persze olyan dolgokért, aminek alapból kellene benne lenni a készülékben!Pl több időpontos ébresztés,amiben a telefontól függetlenül lehet zenét,hangerőt beállítani, rezgést kikapcsolni. Illetve a másik hangyám, hogy időpontra lehessen időzíteni az üzemmódokat, tehát ha a munkából hazaérek, már legyen pl pihenő módba,és persze reggel kapcsoljon is vissza.
Még egyszer köszi, és minden barátomnak elküldtem az oldaladat, ez tényleg példa értékű!:-)

Tigris 2010.04.10. 06:19:28

@haliholaci: Visszaolvastam, amit írtam, és szeretném a rossz szájízt elkerülni. Nem piszkálni akartalak, vagy rosszat feltételezni, beszólni, csak tényleg elejét szeretném venni annak, hogy nálad sokkal korlátozottabb szellemi kapacitású emberek a te értelmes felvetéseden felbuzdulva egy szerintem nem túl jó irányba terelgessék a kommentek menetét.
Egyébként egyetértünk a mobilos alkalmazásokat illetően, bíztasson a tudat, hogy a trend az, hogy a mobilokat a gyártó utólagosan támogassa szoftveresen, lásd iPhone-AppStore vagy a Nokia-Ovi, de az Androidnak is van hasonló szolgáltatása, csak bevallom, azt nem vágom fejből. Ráadásul úgy tűnik, a világ itt is az ingyenes felé tendál, bár az Apple által megütött pénzes hozzáállás után még a Nokia Ovi-ja is egy baráti viszony. Amennyire hallottam, a helyzet az Androidon lesz a legjobb, de ezen spec nem csodálkozom.
Opera Mobile... Nem akarsz egy freewarenokiára.blog.hu-t indítani? Ez most viccnek tűnik, de azért játssz el a gondolattal! :)
Nagyon szívesen a segítségeket, bármi van, csak szólj, ha én nem, majd valaki más, aki minket olvas biztosan megoldja!
És köszönöm a dícséretet és a promóciót is! Bár nem hajtok erre, de azért egy ingyen/lelkesedés-bloggernek azt hiszem ez a havi fixe... :)

Tigris 2010.04.10. 06:47:29

Csak csendben, csak halkan, hogy senki meg ne hallja... Ma reggel az oldal elérte a 3-as PageRank-et a Google-nál. Ez egy 1-10-ig minősítése az oldalaknak hitelesség, tartalom, és kapcsolódások szerint, továbbá ez határozza meg, hogy egy keresésnél mely oldalak lesznek elöl és melyek csak a sokadik oldalon.
Hangsúlyozom, ezt én egyedül nem tudtam volna elérni; ha ti, a látogatók nem kerestek, ha nem kattintotok rám, ha nem linkelitek be az oldalaimat, ha nem látogattok rendszeresen, akkor a mai napig 1-es szinten lenne az oldal. Ezúton köszönöm hát meg mindenkinek, akit akár ismerek a kommentekből, akár csak úgy, ismeretlenül olvasgat! Minden olvasónak nagyon köszönöm!

Angelika70 2010.04.22. 13:32:17

Szia Tigris!
Nagyon örülök, hogy van ez az oldal...sok klassz számomra is könnyen használható dolgot találtam már itt, pedig nem vagyok egy PC zseni. Arra szeretnélek kérni, hogy írj valamit erről a mostani hatalmas hack-crack lázról. Hogyan lehet kivédeni őket? Félek az ilyesmitől...van rá okom?
Köszí!
Angi

Tigris 2010.04.22. 16:18:37

@Angelika70: Szió Angelika, végre egy nő a fedélzeten, aki még ír is! Isten hozott!
Először is, nyugodj meg, jó kezekben vagy már, rajtam kívül még sok okos visszajáró látogató is tud tippeket adni, hogy hogyan kerüld el a mindenféle bajokat.
No, elkezdtem írni kommentben a mindenféléket, de azt hiszem, ebből egy egész cikk ki fog kerekedni, tehát vagy ma, vagy holnap mindenképpen írok a témáról, a teljesség igényével!
Addig se aggódj, ne félj, komoly okod nincs rá, a többi pedig egyfelől a cikkben jön, másfelől pedig ha netán mégis valami baj lenne, biztos vagyok benne, hogy azon is tudunk segíteni! :)
Nagyon szívesen, és nagyon köszönöm a kedves szavakat! :)

Tigris 2010.04.28. 10:00:02

@Angelika70: No, bocs a csúszásért, picit összecsúsztak a dolgaim. Írtam egy hosszabb lélegzetű cikket biztonság témában, nem mondom, hogy minden bennevan, de törekedtem rá. Vannak benne lazábban kezelt dolgok, mint pl. a spam kérdése, és pl. vírusirtásra és tűzfalra pénzes megoldást javaslok, de a cikk nincs lezárva, a kommentekben lehet folytatni a történetet igény szerint. Sajnos elég hosszú lett, és nem mondhatom, hogy mentes némi fejfájást okozó szakszövegtől, de azért igyekeztem fogyaszthatóan írni. De mondom, a cikk csak provokáció a kommentálásra.
A cikket itt találod:
freeware.blog.hu/2010/04/28/a_biztonsagrol_1

haliholaci 2010.06.16. 21:35:38

Szia!
Ismét kérésem-kérdésem lenne!
Kaptam egy film szkennert, amihez járt program is, de nem tud EXIF írást.
Így ha csupán a dátumot akarom beírni, akkor is meg kell nyitnom az összeset mégegyszer!
Ha esetleg lenne olyan progi, ami tudja ezt, nagyon nagy segítség lenne!
Köszi:
Laci

Tigris 2010.06.16. 21:49:46

Szia!
Nem egészen tiszta, hogy mit szeretnél, de első körben két ötletem van, az egyik az Exifer, a másik az FastStone Image Viewer. Az előbbi angol, de kifejezetten EXIF infók szerkesztésére, lementésére, visszatöltésére találták ki. Az utóbbi egy képnézegető, de pl. a dátum EXIF-be mentésére is van lehetőség.

freeware.blog.hu/2009/11/05/exifer
freeware.blog.hu/2010/03/23/fs_image_viewer
Az utóbbihoz frissítés itt:
freeware.blog.hu/2010/06/01/frissites_2010_06_01

haliholaci 2010.06.17. 18:37:03

Köszi, az FS 4.2-t már letöltöttem, megtaláltam az oldaladon, klassz!
Utólag bele tudom írni a dátumot, de nem ismeri fel a szkenneremet, így az egyik progival beszkennelem, a másikkal EXIF-be írok...
Laci
süti beállítások módosítása