Hamarosan költözik a Freeware blogom. Pontos időpontot még nem tudok, és mindenkit megnyugtatok, hogy semmiről nem fog lemaradni. Az oldal működését szeretném áttenni a https://tigrincs.hu címre, illetve azon belül is egy alcímre (feltehetőleg freeware.tigrincs.hu), itt minden korábbi írás megtalálható lesz. További infók itt >

AIMP 2.60 build 530

2010.01.29. 10:16

Vetélytársra akadt a klasszikus zenelejátszó, a Winamp. Gipszfej nevű olvasónk hívta fel a figyelmem erre az igen kellemes kis programra mely méltán tör a neves előd babérjaira. Rég írtam zenelejátszóról, tehát elérkezett az ideje, hogy aki szeretne valami újat kipróbálni, esetleg a régit leváltani, annak bemutassak egy alternatívát.

Első blikkre egy Winamp-utánzat, de ez alapvetően nem baj, hiszen ami jól bevált, azon nem érdemes változtatni, ugyanakkor egy jó receptet nem könnyű utánozni sem. Az AIMP viszont nem marad le a nagy előd mögött, aki a Winamp kezelését megszokta, nagy újdonságok nem fogják érni: a panelek, a gombok mind hasonló logikát követnek, a különböző kezelőszerveken jobb kattintással érjük el a hozzájuk tartozó beállításokat, nyitó-záró gombok gondoskodnak a lejátszási lista, az equalizer megjelenítéséről, balra fent egy picike gombon pedig a főmenü található, melynek elrendezése is hagyományosnak mondható.

Bár a program grafikai egységéből jobban kilóg, mint a Winampnál, de itt is van cimkeszerkesztő, médiatár és rádió-csatornakereső. Újdonság viszont a beépített DSP panel, illetve az EQ panelen található effektek: sebesség, tempó, hangmagasság, flanger, visszhang, reverb.

A lejátszási lista is kicsit pofásabb, keresni lehet benne, illetve egyszerre több listát is tud kezelni, füleken elrendezve, s könyvjelzőzni is lehet listákat. Talán a beépített vizualizációk rövid listáját és bővíthetetlenségét fájlalom kicsit. Kedves figyelmesség, hogy rendelkezik egy, a főablakon is látható időzítő, ami képes a gépet kikapcsolni adott időben, vagy a lejátszás végén, illetve zenével ébreszteni adott időben. Ez jópofa.

A belbeccsel sincs különösebb gond, teljesen korrektül szól, viselkedik, semmi hibát, akadozást, kritizálni valót nem sikerült felfedeznem, bár biztos vagyok benne, hogy az én gépemnél, 2.1-es hangszórómnál és Audigy-mnél van precízebb mérőkörnyezet is, és akkor a botfülemről nem is beszéltem. Ha jól értelmezem a leírását, akkor a Winamp pluginok használhatók hozzá, ez pozitív. Állítólag CD MP3-ba grabbeléséhez is ért, bár ezt nem volt alkalmam kipróbálni.

A kreatívabbak kedvéért közzétettek egy felületszerkesztőt a programhoz, hogy akinek nem elég a hat előre telepített, és a tonnányi weboldalról letölthető kabátka, amibe lejátszónkat bujtathatjuk, az magának csinálhasson olyat, amilyet csak akar, csupán a fantázia a határ. Azért a szerkesztőt is lehetett volna magyarítani ám...

Nem utaltam még rá, de a program kezdetektől fogva ékes magyarsággal tárul elénk, mindenféle nyelvi kiegészítő telepítése nélkül, s ez nagyon kedves húzás. Bevallom, nagyon kell keresni a pontokat, ahol bele tudok kötni, s bár akad néhány kifogásom, most jóindulatúan felfelé kerekítem az értékelést.

Értékelés: Kihagyhatatlan! Töltsd le most!

A program honlapja: http://www.aimp.ru/index.php?do=lang&lng=en

Direkt letöltés: innen

A program legutolsó frissítését itt találod (AIMP 2.61.560) >


 
szerintem: (5/5)
szerintetek: (5/5)

Szerző: Tigris

16 komment

 

Címkék: aimp

A bejegyzés trackback címe:

https://freeware.blog.hu/api/trackback/id/tr641711671

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2010.01.29. 20:24:37

Hajjaj, én meg azt hittem, hogy ilyen freeware-blogger régen hallott erről a csodaszoftverről:)
A lejátszási lista igen egyedülálló, vannak olyan dolgok benne, amelyek szebbé és jobbá is tehetik az akár több napnyi playlist rendszerezését.
Remek a systray ikonján is elővarázsolható fájlinfó, amiket különféle infócsíkokba is mindenféle formázás szerint kiírathatunk.
Egy apró hátránya van, hogy azok a szoftverek, amelyek infókat nyernek ki zenelejátszáskor a Winamphoz hasonló programokból, csúnyán nem ismerik az AIMPot. Persze az alapfunkciókat a kompatibilitás miatt lekezelik, de pl. egy win7 minialkalmazás sincs rá :S Audioscrobbler alkalmazással (pl. last.fm) is együttműködik).

Ja és ha van valami gond, hipergyorsan frissül, szól ha frissítés van, akár 1-2 bugfix miatt is új verzió.

Hirtelen ennyit tudtam most leírni pluszban erről a programról.

OFF: amúgy nem olyan régen gondolkodtam egy hasonló blog indításán, de előtte rákerestem, és inkább olvasód lettem :D

Tigris 2010.01.29. 20:34:22

"ilyen freeware-blogger"...
Köszönöm, ezen jót mosolyogtam! :) Nem, sajnos nem vagyok még profi, még nem érkezett meg a meghívóm a TechCrunch-ra vagy a LifeHackerre. De azért igyekszem. Meg aztán az igazán hasznos blogokban a cikkek szerepe nem az "észosztás", csupán a gondolatébresztő; a legtöbb érdekesség általában a kommentekben van.
Jelen esetben is hasonló történt, nagyon köszönöm, hogy megosztottad az infókat! Amint látod, szívesen megyek utána dolgoknak, tehát ha van még olyan javaslatod, amiről hallanom kellett volna, örömmel veszem!
És örülök a döntésednek, azon leszek, hogy legyen miért itt maradnod!

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2010.01.29. 20:43:17

Hát eléggé gyorsan is válaszolsz:)
Más kifejezés nem jutott az eszembe...

Igazából azért írtam ennyi mindent, mert használom, és szeretem.
A gondolatébresztést a nevem melletti blogban én mondjuk csak minimálban nyomom, egy kis tapasztalatom van azon a téren, de tanulunk egymástól.

Tigris 2010.01.29. 20:49:18

Gyorsreagálású hadtest... Per pill most jókor írtál. :)
Részemről szívesen tanulok értelmes és tapasztalt emberektől, most nézem a blogod, szerintem küldök screenshotot is. Esetleg linkcsere? Ha tudok segíteni vmiben, azzal is "zaklathatsz".

Tigris 2010.01.29. 20:52:31

Bocs, most látom, nincs linktárad. :D OK, Storno. Előbb írok, mint olvasok.

filipo 2010.01.29. 23:34:02

Kiváló zenelejátszó,alapból szebb mint a Winamp.Már jó 2 éve ezt használom.

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2010.01.30. 00:25:33

@Tigris: Jelentem, az a blog nem az én blogom, csak társszerkesztő vagyok hivatalosan. Aki elkezdte, az foglalkozik a postaládával (tehát ha írsz mailt, akkor nem én kapom meg, de az üzenet szövege kikerül a posztba), meg 5% posztolással.
Egy másik srác posztol olyan 35%-ban, én meg 60%-ban minimum. Persze azóta, hogy jó pár hónapja megváltozott a szerkesztők felállása.
Egyéb infókkal ha úgy van, akkor kereslek persze.

Tigris 2010.01.30. 00:29:15

Jelentést köszönöm, leléphet! :)

gipszfej 2010.01.31. 00:16:35

Jó fej lehet, ez a Gipszfej ;o)
Szerintem lesz még tőle valami...

(köszi)

~Melcsy 2010.05.21. 11:34:45

2008 óta használom és nagyon bevált! Pluszpont még, hogy képes rádióadások rögzítésére is - erre beépített online rádiókeresőt is tettek a programba ami nagyon kényelmessé teszi a rádiós zenehallgatást :)

Tigris 2010.05.21. 13:05:42

Szia Melcsy!
Még nem láttunk a kommentezők közt, ezért Isten hozott körünkben! Köszönöm az infót, szerintem sokan fogják értékelni ezt a funkciót is! Várom a további hozzászólásaidat, kérdéseidet, válaszaidat! :)

Tigris 2010.07.05. 16:54:04

Egy rakás (szám szerint 420 db) skin letölthető innen:
www.freeweb.hu/tigrisworks/aimp2skins.zip
Közöttük van sok orosz nyelvű és cirill betűs fájlnevű skin is, lévén hogy a program orosz fejlesztés.
Enjoy!

apacuka11 2010.07.05. 17:20:09

Az asszony most nyírta le a hajamat
elég szegedi csillag-osra,
oszt meg te skin-ekkel lepsz meg,( amit köszönök szépen) ezekután
valszínűleg átmentem skin-headba...

Tigris 2010.07.05. 19:52:05

@apacuka11: Két, feltehetően neked, mint öreg motorosnak ismerős mondás…
„Nincs kopasz fej, csak seggig érő homlok.”
„Az ész a fontos, nem a haj”
Amúgy hajjj, elnézem a politikát, de sok Illés-szöveg eszembejut ilyenkor. No de pszt, nem politizálunk!

apacuka11 2010.07.06. 07:15:16

Van ám előnye a sérómnak,
a fekák átmennek az út másik oldalára,
rásszista ügyből kifolyólag...

apacuka11 2010.07.06. 07:20:45

Jók a bőrök, egy órán át kapirgáltam
közöttük...
Némelyik fenomenális...
Te tigri, ezek hogyan készülnek?
süti beállítások módosítása